Ай, ай, тиквен пай!

Тиквен пай

Животът може да бъде много сладък, когато човек има време за себе си и възможност да прави нещата, които обича. Сред моите любими занимания са четенето и хапването.

Днес и на двете успях да им се порадвам подобаващо – със Стивън Кинг и тиквен пай. В ръцете си държа екземпляр на „За писането: Мемоари на занаята“. Ако искате, наречете ме клюкарка, но обичам биографии. Не искам да оставя четивото си дори и за миг, но се наложи. За хубаво.

От издателство „Ентусиаст“ поканиха weasell да приготви и представи своя интерпретация на тиквен пай по рецепта от „Малка книжка за есента“ на Ирина Катеринска. А weasell  е винаги готова за блогърски предизвикателства и реши да се развихри в кухнята. Рецептата е много лесна, но на мен ми се наложи три пъти да отида до магазина за провизии, защото с един акъл къде по-напред. Въоръжих се с необходимите продукти, пуснах си весела музика и не усетих как минаха няколко часа в приготвянето на пая. Сега ще се наложи поне една седмица да разчиствам белезите от моето готварско начинание, но сладкишите ми се получиха чудесни.

Тиквен пай

„Сладкиши“, тъй като не си играем на дребно. Реших, че с тиквената смес ще се стъкмят чудни мъфини, а и за кекс ще остане.

Според „Малка книжка за есента“, за хубав пай са необходими:

за тестото с диаметър 25 см за форма за печене с диаметър 23 см:
• 220 г брашно
• 100 г студено масло, нарязано на парченца
• 1/2 ч. л. сол
• 2 с. л. захар
• 2 – 4 с. л. студена вода

за пълнежа:
• 2 яйца
• 700 г тиква
• 160 г захар
• 1 ч. л. канела
• 1/2 ч. л. смлян карамфил
• 100 мл течна готварска сметана

Тиквен пай

Тъй като не разполагам с форма за пай, при все че правя пай за първи път в живота си (аз съм на 20 и няколко – срам, срам), реших, че ще използвам обикновена тава, а външният вид ще го докарам от хартия за печене. Оказа се, че явно съм била послушна в часовете по труд и техника. Но тъй като тавата ми е с диаметър 31 см. поувеличих доста количеството на използваните материали. И без да искам от тиквата явно съм сварила има – няма две кила. Да не ви кажа колко смес стана… Към нея бях прибавила и стабилно количество захар и 100% животинска сметана (която се оказа много трудна за откриване в магазините, залети от имитиращи продукти под името „готварски крем за превъзходен вкус“).

Тиквен пай

Да започна отначало. Смесих в голяма купа брашното (обикновено, тип 500) със захарта и солта. По средата направих кладенче, в което сложих много масло, нарязано на парченца. Започнах да замесвам, като прибавих първоначално две, а после още две – три лъжици вода, за да се получи тесто. Няколко пъти ми се наложи да спасявам тестото в неговия полет към земята. Но все пак чисто и почти невредимо то заприлича на произведение на ония сладур Ралф от 24китчън. Завих ухаещата на масло топка с прозрачно фолио и я сложих в хладилника за около час (по оригинална рецепта е за 30 мин ).

Тиквен пай

Докато чаках топката да стегне на хладно, се заех с пълнежа. От една красива тиква цигулка отрязах „на око“ около кило (което се оказа около две кила). Почистих и обелих тиквата, надробих я на парчета и я сложих във вода със захар да се свари.

Тиквен пай

Реших, че съм много силна и ще бъркам всичко на ръка. Голяма грешка. След като нацапотих доволно количество посуда и част от стената, се предадох и изсипах сместа в блендера, а тя се състоеше от яйцата, захарта и готварската сметана. В кафемелачка се постарах да смеля карамфила (за пръв път използвах тази подправка). Смесих го с канелата и не съм много сигурна, но може и да съм добавила ванилия (в същото време правих сангрия, в която със сигурност сложих ванилия, та може и тук да е попаднала). Всичко отиде в блендера.

Тиквен пай

След като тиквата се свари, я намачках с вилица. Оставих я да изстине и я добавих към сместа за пълнежа. Получи се страшно красива оранжева… нещо.

След като тестото послушно си изчакваше реда в хладилника, бе подложено на мъчително разточване. Нямам точилка, та само аз си знам как съм го докарала до желаната форма. Поставих го в тавата, предварително грижливо покрита с хартия за печене. Натъкмих всичко в желаната форма и изсипах в красивото тестено гнездо тиквената смес. Накрая поръсих отгоре със кристална захар, която да се карамелизира при печенето.

Тиквен пай

Сложих тази красота, която обещаваше и да е вкусна (което при моите гозби не е задължително условие), във фурната. Пекох около 40 – 45 мин на 180 градуса (последните минути бяха без хартията). Не можете да си представите как хубаво миришеше. Даже кучето се облизваше. Върху пая сложих сладко от портокалови корички и уж за разкош го окепазих със спрей сметана. Но е чудесно, ако щете вярвайте.

Тиквен пай

Обаче от пълнежа ми остана повече от половината. Какво да правя с него, запитах се аз. Ето какво. Добавих на око направо от пакета към сместа брашно за кекс и захар, докато се сгъсти. И станаха много симпатични мъфини и кекс – хрупкави отвън, меко-тиквени отвътре. Мммм…

Тиквен пай

Отивам да си хапна. Само преди това да благодаря на „Ентусиаст“ за предизвикателството, заради което у нас в момента има цяла фурна вкусотии. И да споделя един извод.

Извод: моята кухня явно не е толкова добре оборудвана, колкото си въобразявах. Само на пръв поглед ми трябват везна, точилка и форми за печива. Да не говорим какво ще излезе при втория поглед… А иначе за повече снимки можете да погледнете ТУК 🙂

8 коментара (+add yours?)

  1. Candy
    Окт 30, 2013 @ 09:48:29

    Колко забавно си разказала всичко! Тиквеният пай наистина е много вкусен, а ти си го приготвила великолепно! Снимките върху листата са много красиви. Поздрави!

    Отговор

    • weasell
      Ноем 03, 2013 @ 18:45:17

      Ако знаеш какви пози съм заемала, за да направя нещо сполучливо и в същото време да не хвана в кадър една чевръста баба… 🙂 Радвам се, че ти изглеждат добре моите творения. Да си призная – получиха ми се много вкусни, което при мен не е често явление, даже хич. Обаче зор имаше, докато приведа кухнята в нормален вид. Ако готвех толкова добре, колкото цапам, Джейми Оливър ще идва да се учи от мен 🙂

      Отговор

  2. Vitas
    Ноем 12, 2013 @ 11:17:43

    Много се забавлявах, докато четох 🙂 Благодаря ти за усмихнатите моменти, които ни подари 🙂

    Отговор

  3. film schools in los angeles
    Авг 09, 2014 @ 02:37:12

    I believe that is among the so much vital info for me.
    And i am happy studying your article. However want to commentary on few common things, The web
    site style is great, the articles is actually great : D.

    Good activity, cheers

    Отговор

  4. Квартири Свищов
    Окт 05, 2014 @ 15:59:43

    Определено успя да ми вдигнеш настроението. Изглежда адски вкусно !!!

    Отговор

  5. рокли online
    Апр 01, 2015 @ 18:19:11

    Ай ай искам пай 🙂 Изглежда страхотен !!!

    Отговор

  6. Курсове по английски език
    Ян 06, 2016 @ 14:55:34

    Никога не съм бил голям почитател на тиквите ,надявам се обаче че тази рецепта да промени това :–), а това за Стивън Кинг той нямаше ли една история за прокълнат пай или нещо такова 😉

    Отговор

  7. Future Health
    Авг 25, 2016 @ 11:01:53

    Изглежда интересно и бих я пробвала.

    Отговор

Вашият коментар

