Какво се случи с анимациите?

Ей така си седя и се чудя защо анимациите с всяка следваща започват да не ми харесват. И причината е, че самите им създатели не искат хората да ги харесат, затова ги правят такива. Все повече започват да приличат на американските игрални филми, които просто са направени за пълнеж. Имат си някаква сюжетна линия, да, поучителни са от време на време, винаги са с хепи енд, печели малкият човек, доброто, приятелството и справедливостта. ОК. Но няма нищо друго, дори вече не са смешни. Създават ги супер цветни и шарени, а ги рисуват грозновати и неестествени. Вкарват все повече цинизми и мръснишки работи, а уж са за деца. Да, в последно време продуцентите се стремят да разширят аудиторията си и да приобщят и възрастни, които вече не само да благодарят на висшата сила за изобретяването на телевизията и да дремят, докато дечурлигите им са зяпнали екрана, а да симулират и интерес. Някои анимации са си само за възрастни, макар никъде да не е упоменато. Както примерно е „Ранго“.

„Rango“ откровено си беше грозно „детско“ за възрастни с „кучи син“ и „на баща ти топките“. Идеята беше добра, имаше и забавни моменти, дори доста. Небрежно странен, но кога ли Джони Деп е участвал в нормален (имам предвид обикновен) филм…
Филмът попада в категорията ми „става, но не бих го гледала отново“, докато следващите дори не са в категорията „става“.
Основните теми бяха водата, индустриализацията, модерното и играта. Някъде между всички тях стоеше Ранго.

Като заговорихме колко важна е водата, на тази тема, на глобалното затопляне и човешката намеса е посветен Animals United (или Konferenz der Tiere, както си е немското разглавие). Там се срещнах с един дзен лъв, пръцкащ тазманийски дявол, зализан бивол, амбициозна маймуна и обезкосмен ловец. Общо взето филм, на който много добре се спи. Двама човека и едно животно се бяхме бързо отнесли в страната на сънищата толкоева непробудно, че препоръчвам филма на всички, клоито страдат от безсъние.

Гледахме „Rio“ по погрешка. Тогава търсихме Ранго и … ми, където Ранго, там и Рио. Е, не обичам анимации с песни. Това е положението. Да, за деца са, но и децата не ги харесват. А и те едни песни…
Хубаво направено филмче, което дори на лапетата ще доскучае.

12 коментара (+add yours?)

  1. cinemascrotum
    Юли 01, 2011 @ 12:22:29

    За останалите съм напълно съгласен, но „Ранго“ беше може би най-оригиналната, смела и добре направена анимация на годината /поне до момента/. 🙂

    Отговор

    • weasell
      Юли 01, 2011 @ 12:27:07

      Да, може би е „най-оригиналната, смела и добре направена анимация“ за годината, но мисля, че при тази конкуренция хич не й е било трудно 😀 Трябва да признаеш, че нямаше никакви достойни опоненти.

      Отговор

  2. lammoth
    Юли 01, 2011 @ 12:43:42

    Чак другата година най-рано ще излезе първата част от трилогията за Номите по Пратчет :/ Доколкото знам, този път ще има сериозен бюджет 🙂

    Иначе аз съм маниак на анимационни филми и затова Ранго и Рио ме изкефиха. Е, не са като анимациите от предните години де 🙂

    Отговор

    • weasell
      Юли 01, 2011 @ 12:48:37

      Наистина ли ще филмират номите? Аз винаги съм назад с информацията. Какъв журналист ще стане от мен 😀
      Последната истински хубава анимация, която гледах, бе „Как да си дресираш дракон“. Сега се надявам „Кунг-фу панда“ да не ме разочарова.

      Отговор

  3. Val
    Юли 01, 2011 @ 13:00:19

    Мии, анимационните филми станаха като американските филми. А те повече заприличват на някакъв си геймплей . Убеди се сама

    Отговор

    • weasell
      Юли 01, 2011 @ 13:22:26

      Да, нещо много взеха да им се размиват границите, а тази приемственост между видовете не им е в положителна посока.

      Отговор

  4. midnight
    Юли 02, 2011 @ 02:40:35

    Ранго не успях да го догледам, Енимълс юнайтед – имам само бегъл спомен за какво иде реч, ама малкия много хареса Рио – именно заради музиката и шаренията.
    пробвай да гледаш Гномео и Жулиета, интересно ми е какво ще кажеш.

    Отговор

    • weasell
      Юли 02, 2011 @ 14:24:22

      Няколко пъти съм се пробвала да го набарам и да го гледам, но все неуспешно, затова реших, че не му е времето. Но ще го гледам, щом казваш. Заредена с две бири и чипс – всичко ми харесва, най-вече бирата 😀
      Иначе за песничките из анимациите, вече не са толкова хубави, както примерно в „Книга за джунглата“, „Тимон и Пумба“, „Шрек“ и т.н. Струват ми се безвкусни. Говоря от името на пораснало тялом дете, на aкъл все още на 6 годинки 😀

      Отговор

  5. Dodi Markov
    Юли 14, 2011 @ 06:50:42

    Свалих си го, но прехвърляйки из филма не ми вдъхна доверие и се откаах да го гледам. Убеден съм, че децата няма да го гледат – а щом те, като едни неподправени и искрени кинокритици не им харесва, то какво говорим ние.

    Отговор

  6. MCFOXXX
    Окт 08, 2011 @ 22:43:55

    Съгласен съм със всяка буква в публикацията 😉
    Ранго става, ама не ми бе особено интересен. Втория не го знам. Рио го гледах точно половин час, лапешка глезотия. Бих го пуснал на племенницата ми, тя е на 3 🙂

    Отговор

  7. Trackback: Чудовище в Париж « Блогът на Янина

Вашият коментар

