„Кръгът“

След „Японски детектив“ („Чудовище в мрака“ на Едогава Рампо и „Плюшеното мече“ Сейичи Моримура) и „Хроника на птицата с пружина“ на Харуки Мураками последва още една среща с японската литература. Препоръчаха ми „Кръгът“ на Коджи Сузуки. Имаше защо. Интересна и завладяваща. Само не ми хареса, че на корицата на книгата авторът е представен като „японският Стивън Кинг“, но не може всичко да е добре, нали? Все някак трябва да оплескаме нещата. Подобни сравнения са много пошли, безвкусни и ненужни. Не конкретно за това, а като цяло българския Майкъл Джексън, ихтиманската Мерилин Монро и т.н.

Касовият филм „Предизвестена смърт“, който никога не съм гледала, но са ми го разказвали 6843 пъти, е вдъхновен от книгата. Основната линия е запазена, но и доста разминавания има.  Най-забележимото е главният персонаж – репортерът Асакава за пикантност е заменен от журналистката Рейчъл Келър. Мога да изброя още неща, но няма да е правилно. Все пак, както вече казах, относно филма съм на разкази от мили хора. А тези мили хора как ги обичам! Любимото ми е:

– Гледа ли новия филм с Уил Смит?
– Не. – отговарям аз.
– Гледай го! Много е добър. Смит накрая умира.

Чудно! И защо ми каза края?

Както и да е, всякакви ги има на тоя свят. Както баба казва – всеки си е бамбашка луд. Така е и Сузуки. Авторът продължава да изненадва света, като една от книгите му, която не мога да намеря у нас, е отпечатана на тоалетна хартия. Практично!

Вашият коментар

