Ех, този д-р Енчев!

„Агенцията по заетостта потвърди, че все повече хора са твърде красиви, за да работят. Увеличил се е и делът на „трайно красивите“… “ (@_gradinko)

След простотията „Красотата е симетрия“, последва и „Благодаря Ви, д-р Енчев“. Да, ама Етичната комисия към Националният съвет по саморегулация в рекламата определи кампанията „С благодарности към д-р Енчев“ за антивъзпитателна, дискриминационна и обидна. Е, бива ли така? Бива, бива.

Макар докторът да смята, че кампаниятa му е „разработена с чувство за хумор и залага на намигащите провокативни слогъни“, тя просто наистина е…ми, обидна. Излиза, че само грозните и лекичко красивите могат да работят и следователно издържат цялата икономика на нелицеприятните си гърбове. Явно водеща сила трябва да бъде егоизмът и самогъзничеството, а, за да обичаш себе си, трябва да си с „подобрения“. Да не говорим, че, за да може човек да контролира живота си, трябва да бъде обработен като обезкостена патица. И тук, като казвам „човек“, имам предвид само жените, защото мъжете, според докторенчевите бисери, или не се зачитат, или нямат проблеми с контрола, любовта и безработицата.

Слоганите „Прекалено красива съм, за да работя! Благодаря Ви, д-р Енчев”, „Влюбена съм в себе си! Благодаря Ви, д-р Енчев”, „Всички се интересуват от мен! Благодаря Ви, д-р Енчев” и „Мога да контролирам живота си! Благодаря Ви, д-р Енчев” са толкова вдъхновяващи, че направо не знам как всички вкупом не сме тръгнали да си правим цици, ринопластики и всякакви други астики при този младеж Енчев.

Благодаря Ви, д-р Енчев, че имаме кого да плюем и на кого да се смеем, макар и тъжно. Но, все пак, каквато таргет групата, такава и рекламата…

„Рекламите и търговските комуникации следва да се въздържат от показване на хора от двата пола в неприсъщи за тях социални роли, създаващи деградивни и унизителни асоциации.

Рекламите и търговските комуникации трябва да уважават и зачитат достойнството и неприкосновеността на личността, включително и на човешкото тяло.

„Рекламите следва да се въздържат от популяризиране на хирургическа намеса и използване на медикаменти и/или хранителни добавки като единствен начин за постигане на личен, социален и обществен успех“, категоричен е председателят на комисията Гриша Камбуров.“ 

Из публикацията на Красимира Карамфилова за capital.bg

Advertisements

6 Коментари (+add yours?)

  1. plami
    Юни 03, 2011 @ 08:04:54

    Хахахахахахахахахаха 😀

    „Но, все пак, каквато таргет групата, такава и рекламата“ Много, много точно :))

    Отговор

  2. Ирена Чакърова
    Юли 03, 2011 @ 10:11:01

    Спирайки на една бензиностанция, видях умопомрачителния билборд… Щях да се задавя с бейкролса си за 2 лева (кожодери…). Не знам как може да има такива малоумници… :X

    Отговор

  3. Янина
    Авг 05, 2011 @ 15:26:31

    При този гей д-р Енчев!!!

    Неговите билбордове трябва да ги забранят.
    То добре ,че поне им лепнаха лепенка ЦЕНЗУРА….

    Отговор

  4. trendoffice
    Септ 01, 2011 @ 12:42:08

    http://krum-dimitrov.blogspot.com/2011/06/blog-post.html
    – ето един друг поглед. Авторът си признава, че авторът на билбордовете всъщност му е приятел – може би затова толкова дълго анализира положителната им страна.
    Фактът си е факт – те очевидно имат своята публика, за съжаление.

    Отговор

    • weasell
      Септ 08, 2011 @ 20:55:18

      Интересна позиция. Личи си, че човекът е запознат, но и пристрастен. Няма лошото. Рекламата всеки трябва да си я чете, както си иска, важно е търговците да постигат своето. Чичо Ви Енчев явно го прави. Бизнесът си му върви.
      Но считам, че дълбокомислените прозрения на автора (прозвуча малко грубо, не целях това) отиват повече на литературен анализ, а не на тази реклами, които, наречи ме повърхностна, но откровено си агитират да си държанка, готованка и да се ремонтираш основно, защото „красотата е симетрия“ и ти трябва да си като извадена от калъп.
      Благодаря за включването. Винаги е интересно да прочетеш и другата страна 🙂

      Отговор

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: