Легенда за пазителите

Крайно време е да си подредя някъде филмите, които са ми направили впечатление, да ги класифицирам по някакъв начин и да взема да ги препоръчам на някой. Знае ли се, може и на друг да му харесат. Все пак, както ми казва тати: „Всеки има право на лош вкус“, ама може някой да споделя моя лош вкус 🙂

Днес филмчето, което ще бъде лирически герой в това словоизлияние, се казва „Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole“. Не е най-специалното, но ми е най-прясното. Снощи то беше на дневен… упс, на вечерен ред.

С две думи – много красив! С още две – много реалистичен, макар совите да приказват. Но всичко е относително. В „Ледена епоха“ Диего рече на Сид: „Не се хаби! Човеците не могат да говорят“.

Филмът проследява вечната борба между доброто и злото, между бялото и черното, макар да имаше и тук елементи на расизъм („чистокръвните ще владеят света“). Хареса ми идеята за брат срещу брата, една кръв, едно цяло, а в същото време толкова антагонистични. Тази история, стара колкото света, явно си заслужава да е вечно актуална.

Филмът не е открил топлата вода. Не се отличава с особена уникалност в сценария и диалога. Но беше изключително красив – цветове, контраст, все едно гледаш живи сови пред себе си, а не рисувани създания. Освен това всичко се развива с небето и те кара да си помечтаеш и ти да си сова за миг, да се порееш на воля, па макар да си от лошите, на които им се пише лошо 🙂

7 Коментари (+add yours?)

  1. cinemascrotum
    Апр 06, 2011 @ 13:45:25

    Красиво, шарено, детско – това е всичко. Снайдер пак си е оставил и двете ръце в режисурата. Иначе като идея не е зле, но потенциалът е останал неоползотворен.

    Отговор

    • weasell
      Апр 06, 2011 @ 13:50:45

      На мен много ми харесаха самите совички. Пухчетата им се движеха по-естествено от моята коса 😀 Това се прави много трудно и евала им за усилията.
      „Детско“ е точната дума. Макар да имаше малко насилие вътре, все по-рядко създават анимация, която да е чисто детска, а да не е анимация за възрастни 🙂

      Отговор

  2. preskoo
    Апр 06, 2011 @ 15:04:08

    Голяма радост блика от статията ти. Израдвала си му се качествено. Но, както и двамата казвате, не е нищо повече от една анимацийка за деца. 🙂

    Отговор

  3. MCFOXXX
    Апр 12, 2011 @ 16:14:39

    В последно време яко съм се развалил, не помня от кога не съм гледал анимация, която да ми хареса 😦
    За това и спрях да ги гледам.

    Отговор

    • weasell
      Апр 12, 2011 @ 16:52:03

      А, без такива разочарования от анимациите. Мен те никога не ме разочароват 😀
      „Как да си дресираш дракон“ е чудесен филм! Той по принцип е фаворътът ми за последните две години.

      Отговор

  4. Trackback: Легенда за пазителите | Bulgarian Blog

Вашият коментар

