За тъпите реклами

Винаги съм се чудила дали наистина в България хората са толкова бездарни, че да създадат, платят за и пуснат в ефир подобни рекламни клипове. Те ще бъдат нещо като лицето за продуктите им в медийното пространство. Нали рекламата трябва да те привлича, а не да те отвращава. Но тъй като мама ме е учила, че всичко си има добра страна, реших да направя малко разследване, за да я открия в тези:

Проблем не са само малкото пари, лошата техника, ужасните актьорски изпълнения, малоумните сюжети и простащината, която не просто лъха, а струи от клиповете. Та изводът, до който стигнах, бе, че този ефект е търсен. Иначе няма какво да ги оправдае, че са толкова зле. Направени са така, че докато хората ги обсъждат с погнуса, аха да вземат да си купят някоя и друга вафла „Хели“, парфюм или ниско самочувствие.

И за да докажем, че парите не са в основата на сладката и привличаща реклама, нека си припомним тази (сигурно няма и 5 лв. капитал, а имаше поне 50 хиляди фена, което е със долу-горе 50 хиляди повече от привържениците на предните няколко клипа).

15 Коментари (+add yours?)

  1. ВеСеЛиНа
    Март 01, 2011 @ 14:54:55

    Антирекламата е най-добрата реклама.

    Отговор

  2. weasell
    Март 01, 2011 @ 15:06:01

    Но понякога се получава автогол… За да си правиш антиреклама, трябва да си голям спец.

    Отговор

  3. DJack
    Март 01, 2011 @ 15:46:40

    Рекламите си имат определени таргет групи. Както може ти да ги смяташ за глупави, може на някого да му действат положително, както може рекламите, които ти смяташ за интересни, на мен да да ми под нивото. Само едно е константно – лоша реклама няма, а ти ги рекламираш, макар и плюейки ги.

    Отговор

    • weasell
      Март 01, 2011 @ 16:35:16

      Няма лошо да ги рекламирам. Аз не ги плюя, просто изтъквам техни качества. Не знам за каква публика са адресирани, дано си я достигат. Освен това за мен „лоша реклама няма“ си е доста изтъркано. За всяко друго нещо бих повярвала, че този „трик“ може и да подейства, но не мисля, че хората биха правили компромиси и експерименти с храната и лекарствата си.
      Но, ако искаш, обаясни ми логиката на тези клипове според теб. Може на мен нещо да ми убягва…

      Отговор

  4. UZUMAKI
    Март 01, 2011 @ 16:10:23

    Факт е, че са аматьорски и провинциални. Успокоението ни е, че май не са столични. 😀 В провинцията се хранят с кюспе, петмез, лайна, меласа и фолклорен ‘леб. В София също се снимат уникални тъпотии, но поне повечето са технически пипнати.

    PS Липсва ми „Femicur“ – още един бисер от вида „Турбо малоумно, та чак забавно!“

    Отговор

    • weasell
      Март 01, 2011 @ 16:42:58

      Да, пропуснала съм доста от българските бисери. WordPress ми налага голяма цензура и не мога да качвам клипове от никъде другаде, освен от youtube и googlevideo. А там рядко има качени подобни творения от родната тв сцена.
      Не смятам, че тук има някакво значение дали са провинциални, или столични. Толкова са размити границите, че тук няма особени различия…

      Отговор

  5. Живко Желев
    Март 02, 2011 @ 16:23:56

    „Винаги съм се чудила дали наистина в България хората са толкова бездарни, че да създадат, платят за и пуснат в ефир подобни рекламни клипове.“
    Повярвайте ми, те не са „толкова бездарни“, а още повече. Там тъпотията и самочувствието се пресичят някъде на хоризонта.

    Отговор

    • weasell
      Март 05, 2011 @ 11:49:07

      Знам, че на нашата географска ширина вереят много умни и креативни хора. И имаме изключително добри реклами, но не знам кой ги пуска тези в оборот. Наистина си мисля, че са толкова глупави, за да говорят повече за тях. Но за мен не е добър ход…

      Отговор

  6. Мария
    Март 03, 2011 @ 15:39:38

    Не си права, че е изтъркано „лоша реклама няма“. Не е, никак даже. Ако се сещаш рекламата с брадвата разсичаща самолет, целяща да покаже колко лош е Костов,… е тя постигна обратния ефект за адски много хора. В общия случай, ако не искаш да правиш някого известен, просто не говори за него.
    Колкото до бездарността – Оооо да, в огромни количества. Няма прилична реклама, която да не е крадена.
    А логика в клиповете, които си избрала, няма да откриеш. Защото са правени с малко пари, малко въображение и малко опит.
    До UZUMAKI – Рибата се вмирисва откъм главата.

    Отговор

    • weasell
      Март 05, 2011 @ 11:51:59

      Да, тези продукти станаха известни, но не мисля, че производителите им са имали дори и минимално увеличение на приходите от тях. Лошата реклама почти гарантира лошо качество на изделието, не е ли така?

      Отговор

    • UZUMAKI
      Март 07, 2011 @ 20:28:39

      Интересно ти откъде се вмирисваш…

      Отговор

  7. midnight
    Март 06, 2011 @ 22:42:49

    аз харесвам старите реклами на Пършевица. според мен доста добре се бяха справили хората. имаше и една за някакви колбаси майбяха, от „щастливи прасета“.
    допреди няколко години работих в една маркетингова агенция и ми се налагаше да се сблъсквам с идеите на доста рекламни агенции. голямачаст от които доста креативни, добре изпълнени технически и дори със смисъл. но ако имаш две интелегентни реклами и една МЕГА тъпа, не само че самия клиент си държи на последната, но и 80% от хората, участващи във фокус групи за избиране на рекламата, която ще се завърти в ефир, избираха нея. в този смисъл горекоментиращите са прави – с такъв таргет не може да пускаш фини неща.
    замисли се само за антиспин рекламата (примерно) – ужасно много хора я одобряват, а пък тя е и признак за това, че колкото и пари да имаш за бюджет, винаги можеш да създадеш елементарен,обиден и глупав продукт.
    само с това за лошото качество на изделието не съм съгласна. качеството на продукта няма никаква връзка (освен пазарното търсене, разбира се) с качеството на рекламата.

    Отговор

    • weasell
      Март 07, 2011 @ 12:43:14

      Нямам предвид, че ако рекламата е лоша, продуктът задължително също е със влошени качества. Но калпавата реклама е като калпавата опаковка. Ако видя едно от двете, че изглеждат зле, особено ако е на храна, лекарства или козметика, аз не бих си купила никога изделието. Може би изпадам в някакви стереотипи, но бе бих рискувала, не съм опитно зайче…

      Отговор

  8. midnight
    Март 08, 2011 @ 12:32:22

    аз пък съм точно обратното. винаги си купувам новоизлезли продукти, без значение от рекламата (особено когато се отнася за храна). практиката показва, че качеството на продуктите спада с времето, за това и обикновено неизвестните марки в началото винаги са доста добри.

    Отговор

  9. Trackback: За тъпите реклами | Bulgarian Blog

Вашият коментар

