Американска реклама и японска литература

В последно време все по-малко неща ме впечатляват. Но не това е лошото. Проблемът е, че не мога да определя позитивно или отрицателно е впечатлението ми. Всичко някак ми се слива. Май-май съм се сбъркала. Явно имам нужда от нещо по-високоградусово в живота си – лято, бира, все тая…

От няколко седмици гледам клипа на Vh1 „The wonderful world of Vh1“. Гледам го, гледам го, отвращава ме, и в същото време ме кефи. Различен е, оригинален и отвратителен 🙂

Ето и хората, които стоят зад идеята:

Advertising Agency: Young & Rubicam, USA
ECDs: Guillermo Vega/Scott Vitrone, Ian Reichenthal
Art Director: Menno Kluin
Copywriters: Icaro Doria, Scott Vitrone, Ian Reichenthal
Title Design: Mihail Aleksandrov
Exec Directors Content Production: Lora Schulson, Nathy Aviram
Producers: Lora Schulson, Jo Kelly
Music Supervisor: Eric David Johnson
Production Company: Hungry Man
Director: Bryan Buckley
Director of Photography: Rolf Kesterman
Executive Producer: Kevin Byrne
Line Producer: Mino Jarjoura
Editing House: Final Cut
Editor: Carlos Arias
Producer: Laura Patterson
Music House: Tone Farmer
Composer: Jared Hunter
Producer: Christina Tortorelli
Visual FX House: The Mill
Artists: Gavin Wellsman, Brendan O’Neill, Randy Krueger
Telecine: Jamie Wilkinson
Producers: Adrienne Britzman, Claudia Guevara
Sound Design: Tone Farmer
Sound Designer: Jared Hunter
Audio Mix: Sound Lounge
Mixer: Phillip Loeb
VO Casting: Phantom Audio

По същия начин не мога да разбера и какви чувства пробуди у мен „Хроника на птицата с пружина“ на Харуки Мураками. Странно е. Впечатли ме, не ме остави на мира, докато не прочетох и последната страница… Но когато я затворих, не беше останало нищо в съзнанието ми, нищо запомнящо се. Все още се опитвам да си го обясня. Не се и съмнявам, че много се е „изгубило в превода“. Все пак българското издание е превод от английски, а не от оригиналния японски. Както и да е, не ни се получи връзката, макар да не мога да си кривя душата – книгата е добра, много добра.

И все пак:

И като за заключение да предложа нещо, което знам, че наистина ми хареса. До сега не ми се беше случвало да не знам какво мисля или чувствам за каквото и да е. Аз съм човек с мнение по всички въпроси. Да, тежка професия е това, но какво да се прави, и такива хора трябват, за да може другите да има на кого да се дразнят… От Страната на изгряващото слънце и Новия(т) Свят, преминавам почти елегантно към Англия с едно от хубавите неща, които тя е родила:

Само да отбележа, че рядко има по объркан и безсмислен пост от този… Ако някой е стигнал до края му – има 5 лева от мен!

5 Коментари (+add yours?)

  1. midnight
    Февр 22, 2011 @ 21:05:11

    ха ха, чакам си петте лв. в каква форма ще ги получа? :)))

    „Хроника на птицата с пружина“ безцеремонно я откраднах временно от една приятелка (на английски) и беше фантастично четиво. не съм я пробвала на български, но определено ми хареса.

    колкото до поста – само да отбележа, че дори смисълът (особено пък той) е въпрос на гледна точка 🙂

    п.п. егати и несвързания коментар дето ми се получи.

    Отговор

  2. weasell
    Февр 23, 2011 @ 11:10:05

    Явно съм заразна :)))

    А 5 лева имаш от мен в непоредни, немаркирани банкноти в една чанта на летището. Голяма сигнално зелена чанта със цикламени слончета. Хич не предизвиква внимание. Ще я видиш 🙂

    А аз си обещавам, че някой ден ще я прочета (не гарантирам, че ще я разбера) в оригиналн. Мечта ми е да науча японски, ама този проклет мързел… Ако го нямаше, досега да съм си построила къща на Слънцето.

    Отговор

  3. Trackback: Американска реклама и японска литература | Bulgarian Blog
  4. Trackback: Предизвикателство – край « Блогът на Янина
  5. Trackback: „Кръгът“ « Блогът на Янина

Вашият коментар

