Психология на убеждаването

Скъпи мамо и татко,
Откакто съм в колежа, ви пиша много рядко и се надявам да ме извините за моята небрежност. Сега ще ви разкажа за всички неща, които се случиха, но преди да продължите да четете, воля ви да седнете. Няма да продължавате да четете, без да сте седнали, обещавате, нали?

И така, аз в момента съм добре. Фрактурата на черепа и мозъчното сътресение, които получих, след като скочих от прозореца на общежитието, когато скоро след пристигането ми избухна пожар, са почти излекувани. Изкарах само две седмици в болницата и сега вече мога да виждам нормално. Имам силно главоболие само веднъж дневно. Цяло щастие е, че пожарът в общежитието, както и моят скок, са били забелязани от служителя на съседната бензиностанция и той се е обадил да повика пожарна и линейка. Той дойде да ме види в болницата, а тъй като нямаше къде да живея, след като общежитието изгоря, беше така любезен да ме покани да отседна в неговия апартамент. Той всъщност представлява една приземна стая, но не е лош. Въпросният човек е много хубаво момче и ние се влюбихме силно. Сега смятаме да се женим. Датата още не е насрочена, обаче ще бъде преди бременността да проличи.

Да, мамо и татко, аз съм бременна. Знам с какво нетърпение чакате внуци и съм сигурна, че много ще се радвате на бебето и ще му дадете същата любов и всеотдайни грижи, които дадохте на мен в моето детство. Причината сега да отлагаме нашата сватба е, че моят приятел има дребна инфекция, което не ни позволява да преминем през задължителните предбрачни кръвни изследвания, а аз по небрежност също я прихванах от него.

Сега, след като узнахте всичко случило се напоследък, искам да ви кажа, че нямаше никакъв пожар в общежитието, не съм имала мозъчно сътресение и фрактура на черепа, не съм била в болница, не съм бременна, не съм и сгодена, нямам инфекция и нямам никакъв приятел. Обаче получих тройка по американска история и ме скъсаха на изпита по химия и аз ви моля да погледнете на моите оценки в подходящата перспектива.

Ваша любяща дъщеря Шарън

Из „Влиянието. Психология на убеждаването“ на Робърт Чалдини

7 Коментари (+add yours?)

  1. Nadinka
    Ноем 12, 2010 @ 13:32:43

    😀
    мега добро!

    Отговор

  2. midnight
    Ноем 12, 2010 @ 18:02:43

    ха ха, имаше вариант на същото с дъщерята Ани, ученичка, оставила бележка на майка си на нощното шкафче. много яко :))

    Отговор

    • weasell
      Ноем 15, 2010 @ 16:38:08

      А, не знам за него… То има доста варианти – за един студент, дето иска пари… Всякакви! Много ме забавляват, а и са поучителни! Този пример е за унагледяване на принципа на контраста. Наистина действа този контраст, бе 🙂 😀 🙂

      Отговор

  3. Mary
    Ноем 17, 2010 @ 13:10:15

    хахаха, много ми хареса.
    „от правилната гледна точка“… чудесно е.

    Отговор

    • weasell
      Ноем 17, 2010 @ 13:15:40

      Радвам се, Мери. И аз много се забавлявах, когато го четох. А и му се размислих малко. Толкова ме впечатли, че дори му правих изразително четене пред едни мои приятели на трета бира в една кръчма 🙂 Получи се интересно 😀 😀 😀

      Отговор

  4. Trackback: Блогът на Янина | Bulgarian Blog

Вашият коментар

